chevrolet camaro
Chevrolet Camaro Camaro SS
Ohodnoťte auto a recenzi (jak hodnotit?)
více bodů = lepší hodnocení
9,96 Ohodnoťte toto auto - přihlaste se.
Hodnoceno: 170x.
Upozornění: hodnotit mohou jen uživatelé Moje.auto, kteří mají zveřejněn svůj automobil.
Zkušenosti majitele:
Popis vozu
Před nějakým (a vzhledem k datu narození už poměrně dlouhým) časem jsem jako čerstvý absolvent šesté třídy základní školy dostal za vysvědčení v té době tolik nedostatkovou komoditu - "angličáka". Byl to Ford Mustang ročník 1967. Tehdy asi nikdo netušil, jaké může takový povedený dárek v mysli malého kluka napáchat neodstranitelné poškození... Ano, moje první auto pro radost je skutečně 1967 Ford Mustang GT fastback, toho času čekající na kompletní renovaci.
Příběh černého Camara se začal odvíjet nedlouho poté... Totiž kluci, od kterých jsem koupil Mustanga měli ještě jeden trumf v rukávu. 1972 Chevrolet Camaro SS/RS Stroker 383! První setkání s touhle bestií vzalo útokem mojí šedou mozkovou kůru. Nabídnutá možnost projížďky již jen dokonala dílo zkázy. Mohutné burácení šestilitrového osmiválce, které se ve vyšších otáčkách měnilo na frenetický řev... namodralá oblaka spáleného benzínu, vůně horkého oleje a pach spálené gumy při každém razantnějším přišlápnutí plynu... Chvějící se ocelová kapota o rozměrech flight decku letadlové lodi... V tu chvíli bylo rozhodnuto. Hodí se k Mustangu - musím ho mít. Logika typu: "Co s ním budeš dělat, když už máš jedno" byla zatlačena do nejzastrčenějšího záhybu mozkové hmoty a já běžel pro kupu svatých obrázků, příležitostně vydávaných Státní bankou.
Pokud to shrnu, důvodem pořízení téhle obludy bylo momentální pomatení smyslů pod tlakem blízkého setkání třetího druhu. Tahle černá věc je přeci jen z jiného světa... Pořídil jsem si Camaro jen a jen pro radost, nic jiného od něj nechci. Předem upozorňuji, že z prodlévání v jeho blízkosti a za řízením se vyvinula ošklivá nemoc, která je neléčitelná a stala se z ní chorobná závislost.
Nuže, jak již bylo řečeno, Camaro spatřilo světlo světa roku 72, na začátku úpadku zlaté éry Muscle Cars, v americkém Ohiu, v továrně Norwood. Bylo jedním z 6562 kusů verze SS/RS toho roku a k mání za cca 2.800 USD. Jednalo se o v té době běžný model auta pro americkou mládež. 20% řidičů tvořila skupina mladíků kolem dvaceti let, kterým se líbila dlouhá kapota, která kryla silný motor, splývající záď a jedinou starostí bylo na světlech při každé příležitosti dávat čtvrt míle...
Původní majitel používal tohle auto ke každodennímu ježdění až do roku 1997. V té době se rozhodl pro renovaci, která proběhla během jednoho roku. V rámci renovace v něm asi uzrála myšlenka, že sériový motor 350 cu.i. (5,7 litru) a výkonu 200 Hp je sice fajn, ale že s autem by mohla být větší zábava, když bude umět smazat vzorek ze zadních pneumatik při sebemenší příležitosti. Pro tento účel zřejmě vyhodnotil výkon sériového motoru jako nedostatečný a začal daný problém řešit. Stará dobrá kultivovaná třistapadesátka se stěhovala s veškerou mechanikou z auta pryč. Uvolněné místo v motorovém loži obsadil poněkud brutálnější a neomalenější nájemník. Stroker 383 cu.i. (6.277 cm3) se všemi zavazadly jako nová převodovka, spojka, kardan, samosvorný diferenciál a další potřebný herberk...
Po přerodu v tuhle zrůdu, brázdil upravený Chevrolet americké silnice do roku 2006, než byl na prodej, a vydal se na cestu do malé země ve středu Evropy...
Karoserie a lak
Karoserie v této podobě byla vyráběná pouze dva roky a ročník 72 znamenal poslední rok, kdy byla k mání samostatná verze SS (Super Sport). Díky včasné renovaci je ve slušné kondici bez koroze, jak nebývá u těchto vozů s ocelovou karosérií zvykem. Lak byl při renovaci obnoven, ale po americku... :-) Každý z našich lakýrníků ví co to znamená. Provozem ve státech taky utrpělo nějaké ty "modřiny" a lak je koukatelný tak z deseti metrů. Při bližším ohledání vykazuje lokální poškození a škrábance. Pro mě to v každém případě znamená fakt, že až bude hotový Mustang, tak Camaro půjde na nějaký čas na špalky do dílny, rozebrat a udělat tak jak si tenhle kousek zaslouží. Nic neobvyklého, s tím jsem do toho šel.
Motor a převodovka
Původní sériový motor OHV-V8, 350 cu.i., 5.740 cm3, vrtání/zdvih: 4.00" x 3,48", 200 Hp pří 4.000 ot/min., 382 Nm při 2.400 ot/min., vystřídal nový agregát OHV-V8 STROKER, 383 cu.i., 6277 cm3, vrtání/zdvih 4.030" x 3.75", 400 Hp, 450 Nm, kovaná klika, ojnice, písty, ostrá vačka, sací potrubí DART Cool, čtyřkomorový karburátor Holley, hliníkové hlavy DART, výkonnější olejové, vodní a benzinové čerpadlo, laděné výfukové svody Hooker s keramickým povrchem, duální výfukový systém s průměrem 2,5" s vyrovnáním tlaku jednotlivých větví (H-pipe), tlumiče Flow Master.
Převodovka: táhlová manuální čtyřstupňová s kulisou Hurst, sportovní tvrdá spojka, posílená kardanka, 60% samosvorný diferenciál
Interiér
Původní se vším co k syrovému Muscle Caru patří... Strohost a účelnost s minimem designové invence. Osobně se mi líbí. Na posez ve "sportovních" sedadlech je nutné si chvíli zvykat. Nepřipoutat se (pouze dvoubodové kolem pasu) znamená v ostřejší levé zatáčce řídit ze sedadla spolujezdce :-)
Podvozek a kola
Přední náprava: nezávislé zavěšení kol, vinuté pružiny, plynové tlumiče, kotoučové brzdy
Zadní náprava: tuhá náprava, listové pružiny se zpevněním, dofukovací tlumiče Hi-Jackers, bubnové brzdy
Kola: klasické chromované disky Cragar S/S v předu 6x15, vzadu 8x15
Pneu: Firestone Firehawk, vpředu 215/70 R15, vzadu 255/70 R15
Novinky
- 22.2.2008
- Protože se na něj ptáte, a na zvláštní přání... přidal jsem pár fotek Mustanga ve stavu v jakém jsem jej kupoval...